Przybornik Szamana


Troll.pngNa początku każdej mapy wybierany jest szman. Ta mysz ma umiejętność tworzenia obiektów. W wielu mapach te obiekty są niezbędne przy pomocy doprowadzenia myszek do sera i nory. Dostępne obiekty są zależne od poszczególnej mapy. Większość z tych obiektów może zostać ustawiona wraz z gwoździem, który wpłynie na jego zachowanie. Obiekty można jeszcze zmienić w Przezroczysty obiekt wduszając spację po wybraniu obiektu, pozwala myszkom (ale nie innym obiektom) przenikać przez ten obiekt. Przedmiot wybiera się klikając jego ikonę z listy lub wduszając odpowiedni klawisz numeryczny. Obiekty tworzy się klikając i przytrzymując lewy przycisk myszy.

Standardowe Obiekty

Obiekt Opis Właściwości Właściwe Zastosowanie Zastosowanie nooba 
IkonaStrzalka.png
Strzałka
Strzałka wskazująca pewien punkt lub kierunek. Używana do przeprowadzania myszek w konkretne miejsce. Można obracać. Nie wywiera wpływu na myszki. Nie jest fizycznym obiektem.
  • Kierowanie myszek w odpowiednie miejsce lub odpowiedni kierunek.
  • Można dodać gwóźdź obiektom co nie jest oryginalnie poprawne.
  • Kierowanie myszek w kontrowersyjne miejsca
  • Spamowanie strzałkami
IkonaDuch.png
Duch
Duch, który wybucha wytwarzając energię kinetyczną trzykrotnie większą niż promień eksplozji. Wpływa na myszki oraz obiekty. Nie jest fizycznym obiektem.
  • Można użyć gdziekolwiek, odpycha myszki oraz obiekty dookoła.
  • Wykonanie dalekiego skoku ustawiając ducha pod sobą.
  • Jeśli myszki zatrzymały się na krawędzi, możesz je zrzucić.
  • Można zrzucić myszki skaczące po ścianie.
IkonaTotem.png
Totem
Totem nie jest zwykłym obiektem, jest to moc tworząca budowlę z obiektów ustaloną wcześniej przez samego szamana w 
Edytorze totemu
Nie jest fizycznym obiektem. Zastosowanie zależy od tego jaki jest totem. Zastosowanie zależy od tego jaki jest totem.
IkonaBalon.png
Balon
Baloniiik! Występuje w kilku kolorach. Balon powoli leci w górę, można przywiązać go do ruchomego obiektu lub myszki. Balony oddziaływują z obiektami lub myszkami jeśli nie jest przezroczysty. 30x30 px (kółko)
Gęstość: 50
Tarcie: 0.5
Odbicie: 0.5
Masa: 300

  • Unoszenie obiektu lub myszki.
  • Stabilizacja budowli.
  • Wynoszenie ważnych rzeczy z mapy.
  • Unoszenie uwięzionych myszek i czekanie aż zginą
  • Unoszenie śpiących myszek i czekanie aż zginą
IkonaRuna.png
Runa
Magiczna runa powoli lecąca w kierunku, który wskazuje. Przeciwstawia się grawitacji. Oddziaływuje z obiektami lub myszkami jeśli nie jest przezroczysty. 30x30 px (kółko)
Gęstość: 10
Tarcie: 0.1
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Pchanie obiektów
  • Wznoszenie Statków
  • Używane do przemieszczania się na Skrzyni/Desce.
  • Spychanie ważnych rzeczy z mapy.
  • Pchanie przedmiotów na myszki.
  • Spychanie myszek.
IkonaSkrzynka.png
Skrzynia
Mała skrzynka w środku pełna niczego. Lekka i przydatna. 30x30 px (prostokąt)
Gęstość: 30
Tarcie: 0.8
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Małe obciążenie/przeciwwaga
  • Platforma, na której szaman może się zatrzymać przy pochyłym budowaniu.
  • Spamowanie

IkonaSkrzynia.png
Skrzynia
Dwukrotnie więkrza, dwukrotnie lepsza! Skrzynia jest często dobrym początkiem budowli. 60x60 px (prostokąt)
Gęstość: 30
Tarcie: 0.8
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Obciążenie.
  • Wejście na skrzynię.
  • Spamowanie
  •  
  •  
  • Blokowanie nory razem z deską.
  • Zrzucanie myszy po połączeniu skrzyni z kulą.
IkonaKowadlo.png
Kowadło
Ciężkie kowadło, które jest w stanie zabezpieczyć budowlę, ale także kompletnie zniszczyć. 30x30 px (prostokąt)
Gęstość: 50
Tarcie: 0.2
Odbicie: 0
Masa: 1000

  • Obciążenie lub przeciwwaga.
  • Wejście na nieruchome kowadło.
  • Blokada
  • Niebezpieczne platformy
  • Zrzucanie ściano-skoczków
  • Niszczenie mostów
  • Obciążanie Staków
  • Blokowanie nory
  • Blokowanie sera
IkonaDeska.png
Deska
Krótka drewniana deska. 100x10 px (prostokąt)
Gęstość: 50
Tarcie: 0.4
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Budowanie małych mostów.
  • Podpieranie mostów.
  • Blokowanie drogi, nory
IkonaDecha.png
Decha
Długa drewniana decha. 200x10 px (prostokąt)
Gęstość: 50
Tarcie: 0.4
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Budowanie długich mostów.
  • Ochrona myszek przed bombami.
  • Budowanie wind, schodów, katapult, chuśtawek itd. (Użyj swojej wyobraźni)
  • Blokowanie drogi.
  • Budowanie fałszywego mostu.
  • Blokowanie nory razem ze skrzynią.
IkonaPilka.png
Piłeczka
Mała odbijająca się piłka, myszki je wprost uwielbiają! 30x30 px (kółko)
Gęstość: 10
Tarcie: 0.1
Odbicie: 0.9
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Budowanie małej trampolinki, odbijającej się platformy lub samochodu.
  • Wystrzeliwanie myszek na mapach gdzie piłki wybuchają.
  • Budowanie samochodu, który wyjedzie z mapy.
IkonaTrampolina.png
Trampolinka
Trampolina pozwalająca doskoczyć bardzo wysoko! Część Drewniana
100x10 px (prostokąt)
Gęstość: 50
Tarcie: 0.4
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

Część Odbijająca
80x10 px (trapez)
Gęstość: 10
Tarcie: 0
Odbicie: 1.5
Masa: proporcjonalnie do wielkości
  • Pozwala myszkom doskoczyć bardzo wysoko.
  • Odbicie myszek poza mapę
IkonaKulaDol.png
Kula w dół
Ciężka kula armatnia lecąca w stronę wskazywaną przez strzałkę. Może być obracana, ale nigdy nie poleci w górę. 30x30 px (kółko)
Gęstość: 1
Tarcie: 0.2
Odbicie: 0.2
Masa: 1000

  • Uwolnienie uwięzionych myszek.
  • Zrzucanie myszek.
  • Niszczenie ważnych platform.
  • Zrzucanie ściano-skoczków
IkonaKulaPrawo.png
Kula w prawo
Patrz wyżej. Patrz wyżej.
  • Odległe przemieszczanie się po mapie
  • Uwolnienie uwięzionych myszek.
Patrz wyżej.
IkonaKulaLewo.png
Kula w lewo
Patrz wyżej. Patrz wyżej. Patrz wyżej. Patrz wyżej.
IkonaPortalNieb.png
IkonaPortalPom.png
Portale
Dwa magiczne obiekty razem tworzące portal, przez który mogą przechodzić myszki oraz obiekty. Nie jest fizycznym obiektem. Myszki i obiekty mogą wejść do jednego pola i wyjść drugim.
  • Teleportowanie myszek w inne miejsce
  • Teleportowanie obiektów w inne miejsce
  • Nagła zmiana pozycji wyjścia portalu.
  • Przenoszenie myszek w miejsce gdzie zginą.
  • Ustawienie portalu przy istotnych polach takich jak obok nory lub sera.
IkonaRysowanie.png
Rysowanie
Magiczny kwadrat bardzo łatwy w obsłudze i łatwy do stworzenia nim drogi. 10x10 px (kółko)
Gęstość: ?
Tarcie: ?
Odbicie: ?
Masa: ?
Znika po 10 sekundach.

  • Tworzenie drogi
  • Blokowanie myszek
  • Spychanie myszek
IkonaZamrazanie.png
Zamrażanie
Moc umożliwiająca zamrożenie dwóch dowolnych myszek. Aby użyć trzeba poczekać aż jakaś mysz wejdzie do nory. Nie jest fizycznym obiektem.
  • Zamrażanie trolli, śpiących myszek.
  • Zamrażanie myszek z serem najbliżej nory.


Obiekty Umiejętności Szamana

Aby móc użyć któryś z tych przedmiotów szaman musi ustawić swoje punkty umiejętności w odpowiednie pola na Drzewach umiejętności i  umożliwiające korzystanie z nich.
Obiekt Opis Właściwości Właściwe Zastosowanie Zasosowanie nooba
IkonaZnakWygranej.png
Znak wygranej
Dzięki umiejętności Łatwa wygrana możesz darować wybranej myszce przebiegnięcia połowy mapy aby dojść z serem do norki. Można użyć tylko gdy jakaś myszka wejdzie do nory. Nie jest fizycznym obiektem.
  • Podarowanie mocy myszkom po wejściu jednej do nory.
  • Ratowanie uwięzionych myszek, jeżeli mają ser.
  • Ta moc może zapewnić dodatkowe 5 uratowanych myszek (jeżeli wcześniej te 5 zginie)
  • Nieużywanie mocy.
IkonaWskrzeszenie.png
Wskrzeszenie
Umiejętność pozwajająca wskrzesić jedną lub kilka myszek, które zdechły podczas trwania mapy, ale powodem nie może być afk. Istnieje też możliwość, że szaman wskrzesi myszkę, która akurat weszła do pokoju. Nie jest fizycznym obiektem.
  • Wskrzeszenie.
  • Nieużywanie mocy.
  • Użycie mocy zaraz po rozpoczęciu nowej mapy.
  • Wskrzeszenie nad przepaścią.
IkonaOddanieSera.png
Oddanie sera
Jeżeli masz w posiadaniu ser, możesz oddać go jakiejś myszce. Można użyć tylko gdy jakaś myszka wejdzie do nory. Nie jest fizycznym obiektem.
  • Podarowanie serka.
  • Ta moc wraz z Nerkomacją i łatwą wygraną może zapewnić dodatkowe 5 uratowanych myszek (jeżeli wcześniej te 5 zginie)
  • Nieużywanie mocy.
  • Podarowanie serka myszce, która jest w nieodpowiednim miejscu.
IkonaMysiaTelep.png
Mysia teleportacja
Po użyciu tej mocy na myszce, przeniesie się ona w miejsce gdzie teraz stoisz. Nie jest fizycznym obiektem.
  • Uratowanie myszki.
  • Nieużywanie mocy.
  • Teleportowanie myszki, która tego nie potrzebuje.
IkonaPierSzybkosci.png
Pierścień szybkości
Moc tworząca Pierścień szybkości 30x30 px (kółko)
  • Pomoc w przeskoczeniu dużej przepaści
  • Przyśpieszenie biegu myszek.
  • Wstawienie pierścienia w takim miejscu, że po jego zdobyciu myszka tak poleci, że zginie.
  • Ustawienie wszystkich pierścieni w jednym miejscu.
IkonaJablko.png
Jabłko
Jabłko właściwościami jest podobne do skrzynki, ale jabłko posiada dodatkowe własne pole czarowania, które szaman może wykorzystać oraz jest jabłkiem. 30x30 px (prostokąt)
Gęstość: 30
Tarcie: 0.8
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Wykorzystanie dodatkowego pola czarowania.
  • Małe obciążenie/przeciwwaga
  • Blokowanie nory razem z deską.
IkonaPierSkoku.png
Pierścień skoku
Moc tworząca Pierścień skoku. 30x30 px (kółko)
  • Pomoc w przeskoczeniu dużej przepaści lub przejścia bardzo wysoko.
  • Wstawienie pierścienia w takim miejscu, że po jego zdobyciu myszka tak poleci, że zginie.
  • Ustawienie wszystkich pierścieni w jednym miejscu.
IkonaChmura.png
Chmurka
Chmura jest bardzo pomocnym obiektem szamana. Chmura może przemieszczać się tylko poziomo co może pomóc przy wielu budowlach. Ruch poziomy dotyczy ruchu względem samej chmury, więc po obróceniu jej, możliwy ruch też się obróci. Wstawienie kolejnej chmury usuwa poprzednio stworzoną przez szamana. 60x30 px (prostokąt)
Gęstość: ?
Tarcie: ?
Odbicie: ?
Masa: ?

  • Wykorzystanie do bezpiecznej budowli
  • Blokowanie nory
  • Blokowanie sera
Bańka
Ten obiekt nie znajduje się w przyborniku szamana, właściwości są zupełnie identyczne do balona. Bańki są dodatkowym efektem po zdechnięciu myszki, który oczywiście może zostać wykorzystany przez inne myszki. Żeby taka bańka się pojawiła, szaman musi zdobyć umiejętność Czyścioch 30x30 px (kółko)
Gęstość: 50
Tarcie: 0.5
Odbicie: 0.5
Masa: 300

  • Pomoc dla myszy w dojściu do sera i norki.
  • Istnieje duża szansa, że myszki na bańce zginą.
IkonaTowarzyszaca.png
Skrzynia towarzysząca
Ta skrzynia jest dużo cięższa od pozostałych, ale mimo to może pływać na wodzie. Jej boki są zbyt śliskie do wspinania, a góra i spód bardzo szkorstkie. Wstawienie kolejnej skrzyni usuwa poprzednio stworzoną przez szamana. 50x50 px (prostokąt)
Gęstość: ?
Tarcie: 0 / 20?
Odbicie: ?
Masa: ?

  • Wykorzystanie do bezpiecznej budowli
  • Blokowanie nory
  • Blokowanie sera
IkonaSzamanTelep.png
Teleportacja szamana
Dzięki tej umiejętności szaman może przenosić się w dowolne miejsce w zasięgu pola czarowania. Nie jest fizycznym obiektem.
  • Teleportowanie się do bezpieczniejszych lub swobodniejszych miejsc
Trollowanie siebie chyba nie ma sensu...
IkonaDeseczka.png
Deseczka
Mini drewniana deseczka. 50x10 px (prostokąt)
Gęstość: 50
Tarcie: 0.4
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Uzupełnienie drobnych odstępów.
  • Platforma, na której szaman może się zatrzymać przy pochyłym budowaniu.
  • Blokowanie drogi, nory
IkonaTransform.png
Transform
Jedna z silniejszych mocy, która może dowolnej myszce - oprócz szamana -dać moc do przemiany w mysią skrzynię, deskę lub kowadło. Nie jest fizycznym obiektem.
  • Mysz z tą mocą może pomóc szamanowi w jego pracy.
  • Zrzucanie i blokowanie myszek
  • Przeszkadzanie szamanowi w pracy
IkonaZlotaRuna.png
Złota runa
Jest podobna do zwykłej runy, ale ta jest jednak bardziej przydatna gdyż ta runa nie może się obracać wokół własnej osi. 30x30 px (kółko)
Gęstość: 10
Tarcie: 0.1
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Stabilizacja budowli
  • Pchanie obiektów
  • WznoszenieStatków
  • Używane do przemieszczania się na Skrzyni/Desce.
  • Spychanie ważnych rzeczy z mapy.
  • Pchanie przedmiotów na myszki.
  • Spychanie myszek.
IkonaDeskaLod.png
Deska z lodu
Krótka lodowa deska. Ta natomiast ma zerowe tarcie dlatego jest idealne na zbudowanie sanek. 100x10 px (prostokąt)
Gęstość: 50
Tarcie: 0
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Budowanie małych mostów.
  • Budowanie wyskoczni.
  • Blokowanie drogi, nory
  • Pokrywanie ścian co wepchnie ściano-skoczków w pułapkę.
IkonaDeskaCzeko.png
Deska z czekolady
Krótka czekoladowa deska. Od drewnianej różni się tym, że ma dużo większe tarcie. 100x10 px (prostokąt)
Gęstość: 50
Tarcie: 20
Odbicie: 0.2
Masa: proporcjonalnie do wielkości

  • Zabezpieczenie budowli przez ześlizgnięciem się.
  • Budowanie małych mostów.
  • Podpieranie mostów.
  • Blokowanie drogi, nory
IkonaDuch.png
Przyciągający duch
Ten duch jest przeciwieństwem normalnego ducha, który zamiast odrzucać wszystko dookoła przyciąga do swojego centrum jak sekundowa czarna dziura. Pozostałe cechy są takie same. Aby użyć należy posiadać umiejętność Zły duch wybrać z listy i wcisnąć spację.
Nie jest fizycznym obiektem.
  • Można użyć gdziekolwiek, przyciąga pobliskie myszki oraz obiekty.
  • Wykonanie dalekiego skoku ustawiając ducha nad sobą.
  • Jeśli myszki zatrzymały się na krawędzi, możesz je zrzucić.
  • Można zrzucić myszki skaczące po ścianie.
IkonaUsuwanie.png
Usuwanie
Moc otrzymywana z umiejętności Szaman demolka pozwala usunąć dowolny ruchomy obiekt. (nie zawsze działa) Nie jest fizycznym obiektem.
  • Usuwanie obiektów blokujących drogę.
  • Usuwanie ważnych rzeczy z mapy.
  • Usunięcie części budowli na której stoją myszki.
IkonaOwca.png
Owca
Miła, słodka owieczka powoli podążająca przed siebie i... mocno wybuchająca po 5-ciu sekundach. 30x30 px (prostokąt)
Gęstość: ?
Tarcie: ?
Odbicie: ?
Masa: ?

  • Wykonanie dalekiego skoku ustawiając owcę obok siebie.
  • Zrzucanie myszek
  • Niszczenie budowli
IkonaIluzja.png
Iluzja
Używając tej zdolności szaman może przemienić dowolny obiekt szamana z solidnego w przezroczysty i odwrotnie. (nie zawsze działa) Nie jest fizycznym obiektem.
  • Przemiana obiektów blokujących drogę.
  • Przemiana ważnych rzeczy na mapie.
  • Przemiana części budowli na której stoją myszki.